خرید اینترنتی و عدم ارسال کالا
موضوع امروز رادیو پیام، موضوع خیلی رایجی است، این موضوع خرید اینترنتی و عدم ارسال کالا است. اگر شما کالایی را به صورت اینترنتی خریداری کردید ولی آن را تحویل نگرفتید، باید بدانید که سه تا مرجع شکایت در این خصوص وجود دارد. اگر فروشگاه اینترنتی که شما ازش خرید کردید، نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد دارد، کافی است به وبسایت اینماد مراجعه کنید و از سامانه ثبت شکایت، مشکل خودتان را پیگیری کنید. اما اگر این فروشگاه اینماد ندارد، میتوانید شکایت خودتان را از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی پلیس فتا و از قسمت ثبت گزارش مردمی، شکایت از فروشگاه را اعلام نمایید و گزینه تخلف در خرید کالا یا خدمات را انتخاب کنید.
محل سوم که نسبتا راه حل طولانیتری است، شکایت از طریق مراجع قضایی است. در این روش شما باید اسکرینشاتهای مربوط به خرید خودتان را داشته باشید و رسید واریز وجه به شخص فروشنده را هم پیوست دادخواست خودتان کنید. اگر فقط میخواهید شخص را ملزم به تحویل کنید، شکایت حقوقی الزام به تحویل کالا ا باید مطرح کنید. ولی اگر شکایت شما کیفری و کلاهبرداری است، موضوع به دادسرای جرایم رایانهای ارجاع میشود و باید بررسی و تحقیقات مقدماتی حتما در این خصوص انجام شود. آگاهی حقوقی خودتان را افزایش دهید تا مشکلات حقوقی کمتری داشته باشید.